Mænd må gerne læse en anden blog i dag

Madlog uge 1 – lam og lettere

Det er jo ikke sjovt at blogge kalorier og BMI, men efter en uge med Madlog, skal der alligevel gøres en slags status.

Jeg har tabt 1,8 kg.

Taster al mad, ned til mindste havregrynsflage og lille rynkede rosin, ind i programmet og adlyder de ordrer, der udstikkes. Og det virker åbenbart. Hurra.

Men lutter lagkage kan jeg ikke prale med. Jeg fryser, gaber og har ingen energi. Læner mig op ad et omvendt sukkerchok, hvor huden slår revner, benene vejer tungere end den værste vinterdepression, og hele kroppen knirker af kuldegysninger, ømme led og yderst mærkværdige hoftesmerter!?

Allerhelst vil jeg bare ligge under en apatisk dyne og vente på, at alting går over.

Måske ikke det sundeste projekt, jeg her har rodet mig ud i.

Men ok, de første to dage var ondest. Nu mærker jeg bedring, begynder at komme til hægterne, så før der slækkes på disciplin og kalorieindtag, tager jeg lige en uge mere.

Det er jo også billigt, må du huske.

Torvegade Amager amarOrama Torvegade

   

21 kommentarer

  • Go go go! Du er sej!
    Håber dog ikke at du ender helt indtørret og dybfrossen! Så hellere lidt på sidebenene!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvis du skruer op for motionen (løb amar, løb) kan du skrue op for mad indtaget, og måske slippe for at fryse.
    PS
    Gud… nu bliver du jo helt A-mager

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Ha. Amager ja, men nok aldrig A-mager. Satser på længere løbeture i denne uge, hvis bare det holder op med at knirke og knage fx i mine hofter. Ved ikke lige, hvad der er galt.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ibs

      Ahahahaa, fabelhaft! <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Eva

    Tillykke med de 1,8 kg. Dog synes jeg ikke det lyder helt sundt at du fryser og mangler energi? Nu ved jeg ikke hvad du spiser, men hvis man fx skærer drastisk ned på fedtindtag, kan man godt komme til at mangle fedtstoffer. Ikke alt fedt er “ondt” :) Nødder, fisk, avokado etc. indeholder sunde fedtstoffer som er vigtige for at kroppen kan fungere.
    Jeg har selv engang måtte afbryde en (allergivenlig) kostomlægning fordi jeg frøs konstant og var helt udmattet. Jeg konsulterede en diætist og fandt ud af at jeg manglede fedtstoffer. Så genoptog jeg kostomlægningen, men sørgede for at få rigeligt med fedt fra fx nødder og kerner.
    Nå, bare et lille indspark. Du må have fortsat held og lykke med projektet :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Efter at have læst din kommentar gik jeg ned og købte mandler. Kan dog ikke helt gennemskue regnestykket. Har skåret drastisk ned på kulhydrater, kød, frugt og bare portioner i det hele taget. Men fx spiser jeg sild nærmest hver dag, så fedt får jeg da. Og nu også mandler!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Eva

      Jeg synes det lyder fornuftigt det med at skære ned på portionsstørrelser generelt (forudsat naturligvis at du spiste store portioner før. Du skal jo heller ikke sulte). Min erfaring er at kulhydrater, især hvidt brød og pasta samt frugt, feder, mens magert kød og grøntsager er noget man kan spise rigtig meget af uden problemer. Men det er jo ikke altid det samme der virker for alle mennesker. En bekendt af mig har tabt sig ret meget ved at spise løs af proteinrig mad, inkl. fx fede oste. Det er også lidt af en kunst at finde ud af hvilken kost der fungerer for en. Jeg håber du får gavn af mandlerne :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Jeg sultede de første par dage, så måske plejer mine portioner at være alt for store. Men jeg er jo også vant til Vægkonsulenternes model, hvor du skal ÆDE løs af frugt, grønt, kød og fisk.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Spis din vitaminpille, mig pige. (Sagde min mor, sidst jeg klagede over træthed. For det har jo intet at gøre med, jeg står op klokken fire.)

    Jeg hepper helt vildt på dig, men hvis du er sådan én der kan holde det, bliver jeg nødt til at brække mig over min egen mangel på rygrad.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Bare bræk løs. Der kommer dage, hvor der skal drikkes øl og jules og den slags. Men ellers er jeg faktisk sådan én, der kan holde det. Jeg taber mig, passer alt mit tøj og bliver skideglad og omgængelig. Lige indtil den dag, hvor jeg igen sidder i delleskjuleren og ikke kan forstå, hvor mine ekstra 10 kg. kommer fra.

      Men vitaminpiller ja! Det skal jeg huske.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hold da kæft, det er sejt! Altså ikke sejt at du fryser og knirker, men sejt at du kan holde det. Personligt har jeg masser af rygrad – i max 2 dage, så ryger jeg tilbage i de gamle vaner.

    Er det ikke besværligt at skulle veje maden? Det er det, der afskrækker mig. Det får jeg jo ikke gjort. Ikke engang herhjemme.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Vejningen er det mindste problem. Vægten står bare fremme på køkkenbordet, og mange ting går jo igen. Fx ved jeg, at en halv skive rugbrød vejer 20 g.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ibs

    Men hey, M, det er sgu da godt gået! Alle får influenzalike symptoms ved sukkerstop, det er megasejt, du blir ved! Go go go.

    Jeg må prøve madlog. Til januar. Har to dåser kager, jeg skal have spist først. Hilsen tykke Ibs med kagerne.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Gør de? Så er jeg mere rolig. Men tal ikke om kager. Jeg kan næsten dufte dem.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lea

    Sejt. Jeg er også på sukkerstopvognen – den er en led satan, er den. Til gengæld vågner man faktisk op en dag med mindre poser under øjnene og kan holde sig vågen til mere end kl. 18.17. Ved jeg fra sidste gang.
    Fandme skørt, at man så liiige skal prøve at æde seks flødeboller, når trangen egentlig er gået over. Men du – jeg holder med dem, der siger fedtstof af den sunde slags og proteiner. Hep hep!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Glæder mig til at blive frisk en dag. Men kan sagtens forstå det med flødebollerne. Den klikkende lyd, når tænder møder skal. For slet ikke at nævne alt det luftige gode indeni. Hm.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg hvisker bare ligeså stille, at madlog er fint. Men skal vitterligt bare passe på, at det ikke bliver et kalorieridt, hvor man får de forkerte kalorier indenbords og glemmer at få fedt og har så lidt energi at man ikke kan træne. Vi kan lave en løbeklub for Amagertåber, der er for tykke. Ovre på Fælleden, hvor vi løber på bakker. Jo kom.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Ja, det er nemmere med Vægtkonsulenterne, fordi du automatisk får alt, du skal have. Løbeklub lyder godt, jeg løber bare så langsomt, at jeg ikke rigtig kan følges med nogen, og så er der vel ikke meget klub over det.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Arj det kan du altså godt. Vi skal jo bakketræne, og der behøver man ikke løbe hurtigt.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • M. amarOrama

      Skal jeg virkelig op ad den bakke…Ok da! Men lad mig lige bakse hofteskaden på plads først. Ved ikke helt, hvad problemet er.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mænd må gerne læse en anden blog i dag